3 Ocak 2015 Cumartesi

fırında tereyağlı patates





FIRINDA TEREYEĞLI PATATES


Tam anlamı ile sizi köy havasına köy ortamına götürecek bir tarif var bugün menüde. İster kahvaltıda ister de akşam yemeğinde tüketilebilecek güzel bir tarif. Köy kokusundan tek farkı bana göre benim yaptığımın is kokulu odun kokulu olmayışı… Ama siz közleme işini odun ocağında yapabilirseniz sanırım o atmosferi de kolayca yakalamış olursunuz. Tabii şimdi modern mutfaklarda odun ocağı bulmak zor ne yazık ki. Hele ki apartman hayatı yaşıyorsanız iş daha da zorlaşıyor. Kolay bir tarif kolay olmasına ama yemesi de en az o kadar hoş… Tarif mi hemen geliyor.


Malzemeler:


Patates


Tuz


Tereyağı


Karabiber


Pul biber


Kaşar peyniri, çeçil peyniri ya da dil peyniri tercih size kalmış. Ben çeçil peyniri kullandım. Hani şu uzun uzun ince tel şeklinde olan peynirden tabi kaşar rendesi de olabilir.


Yapılışı:


İşe patatesleri fırında ya da mikrodalga fırında pişirerek işe başlıyoruz. Ben mikrodalga fırını tercih ettim. Mikrodalgada on ila on beş dakika arasında patatesin büyüklüğüne göre pişirelim ki benim patatesler büyük olduğu için on üç dakika filan pişti. Pişen patatesleri soyalım ve çatal yardımı ile çok iri kalmadan ve çok ufaklamadan parçalayalım. Çok vakit kaybetmeden yani patatesler çok soğumadan tereyağı ekleyelim bolca ve karıştıralım. Her yerini karabiber tuz ve pul biberleyelim ve her yerini güzelce yağladıktan sonra üzerine bolca kaşar rendesi ya da istediğiniz bir peynir rendesi ekleyelim ve afiyetle yiyelim.


Afiyet ve sağlıkla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder