20 Ocak 2015 Salı

sarımsaklı somon


SARIMSAKLI SOMON

Somon balığı en çok tercih edilen dip balığıdır. İçerdiği omegalar sayesinde sağlık açısından tercih edilmelidir. Ama karadeniz somonundan ziyade Norveç somunu öneriyor uzmanlar. Karadeniz somunu ağır metal içerdiği için çok tercih edilmemeli imiş. Tabi uzmanların görüşü bu. Zaten fiyatından da anlaşılacağı üzere Norveç somonu bir hayli cep yakıyor.

Benimde tercihim her zaman Norveç somonundan yana bilemiyorum ama bana daha lezzetli geliyor Norveç somonu. Farklı farklı pişiriyorum fırında somonu. Her hafta nerede ise farklı bir fırında somon deniyorum. Bazen sarımsaklı bazen defneli bazen de sade somon ama şimdiye kadar en çok sevdiğim bu lezzet oldu: fırında sarımsaklı somon. Somon zaten yağlı bir balık olduğu için tavası ya da kızartması çok açmıyor beni ama ızgara ya da fırın daha bir hafif ve daha bir lezzetli oluyor. şimdi de lezzetli somon tarifimize geçelim artık.

Malzemeler:

  • Bir kilo somon
  • Bir baş sarımsak
  • Zeytin yağı
  • Dilimlenmiş limon
  • Tuz
  • Karabiber tane karabiber olabilir

 

Yapılışı:

Somonları fileto olarak balıkçınıza temizletebilirsiniz. Fileto olarak temizlenmiş somonları güzelce yıkayıp suları süzülsün diye bir süzgeçte bekletelim. Sarımsakları soyup ezelim ve zeytinyağı ve tuz ile karıştıralım. Fileto somonları bu karışıma bulayıp fırın tepsisine dizelim. Üzerine dilimlenmiş limon koyarak tane karabiberleri serpelim ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirelim.

Afiyet ve sağlıkla inşallah…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder