7 Ocak 2015 Çarşamba

çilekli süt







                                                                            ÇİLEKLİ SÜT


Malzemeler

Çilek püresi ( yazdan doğal olarak hazırladığımız)

Bugün doğal çilek püresi tarifini de veriyorum buradan ulaşabilirsiniz.

Süt ( doğal inek sütü olursa daha iyi ama bulamayanlara marketlerde satılan
pastörize sütte iş görür tabi. Ama inek sütü doğal olunca tadı da o oranda değişiyor.

Çilek püresini yaparken ben içine şeker koyduğum için çilekli süte şeker eklemiyorum.


Yapılışı

Kışın ortasında benim gibi çilekli süt isterim diyen bir oğlunuz varsa işiniz zor ki hele benim gibi çok fazla hazır tüketmek istemiyorsanız böyle çarelere başvurmak zorundasınız. Yazdan hazırladığım çilek püresi sayesinde evde de mis gibi çilek kokan çilekli süt yapabiliyorsunuz üstelik çilek mevsimi dışında. Tabi bu durumda çilek mevsimi işiniz biraz çok oluyor tabi bir de bu çilek püresini saklayacak geniş bir dondurucu almalısınız. Konserve şeklinde de yapabilirisiniz ama çilek püresi konserve olarak açıldığında çok uzun süre dayanamayabilir.

Yapımı çok kolay ve kış ortasında size taze çilek kokusunun tadına varacağınız çilekli süte gelelim şimdi. Ben açık süt almayı sevdiğim için (ki yoğurt ve tatlı yapımında da kullanıyorum bu aldığım açık sütü ) iyi kaynamış sütümüzü ılıtmakla başlıyoruz işe. Tabi süt buzdolabından çıktı ise tam tersi sütümüzü ısıtıyoruz. Ilık sütümüze önceden hazırlayıp kalıplara doldurduğumuz çilek pürelerinden ekleyip bir kaşık yardımı ile donmuş çilek püresini sütün içinde eritiyoruz. Çilek yoğunluğu tamamen sizin ağız tadınıza göre ayarlanmalı. Şeker ilavesi isterseniz ekstradan şeker eklenebilir. Çilekli sütümüz içilmeye hazır.

Afiyet ve sağlıkla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder