31 Ocak 2015 Cumartesi

PATATES BÖREĞİ


PATATES BÖREĞİ

Bir arkadaşımın evinde yedim geçenlerde. Herkesin bildiği bir lezzetmiş ama ben yeni tattım. Yani ben yine yeni tadanlar grubundan oldum. Patatesleri soymak ve dilimlemek haricinde yapımı gayet kolay ve pratik bir tarif tabi benim gibi patates soymayı ve doğramayı sevmiyorsanız işler biraz zorlaşabilir. Değişik lezzetler yapmayı ve tatmayı sevenler için tarife geçelim o zaman.

Malzemeler:

  • Patates
  • Sucuk
  • Kaşar peyniri
  • Sıvı yağ
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Tuz
  • Dereotu
  • Maydanoz
  • Yeşil soğan özellikle yaprakları olursa daha bir lezzetli oluyor
  • Aldığı kadar un
  • Kabartma tozu
  • yoğurt
     
    Yapılışı:
    İşe yeşillikleri güzelce yıkamakla başlayabiliriz. Soğan, maydanoz ve dereotlarını güzelce yıkayıp suyu süzülsün diye bir süzgece koyalım. İyice suyu süzülen yeşilliklerimizi ince ince doğrayalım ve kenarda bekletelim. Gelelim en sıkıcı tabi bana göre kısmına. Patatesleri soymak ve küçük küpler halinde doğramak… Patatesleri de biraz tuzlayıp karıştırma kabına alalım. Patateslerin üzerine karabiber, kimyon, toz pul biber ekleyelim. Sıvı yağ ve yoğurt koyarak iyice karıştıralım. Yeşilliklerimizi bu karışıma ekleyelim kabartma tozu ve unu koyarak iyice karıştıralım. Tüm malzemelerden homojen bir karışım elde edene kadar iyice karıştıralım ve yağlanmış fırın tepsisine dökelim. Üzerini düzleyerek önceden ısıtılmış fırında üstü ve altı kızarana kadar iyice pişirelim.
    Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder