3 Ocak 2015 Cumartesi

YULAF KEPEKLİ EKMEK


YULAF KEPEKLİ EKMEK

Artık neyi ne kadar yediğimizden ne yiyip ne yemeyeceğimize kadar karışılır oldu ne yazık ki. Geçen gün bir yerde okudum yanlış hatırlamıyor isem bir gazete haberi idi: diyordu ki beyaz ekmekte en az şeker kadar bağımlılık yapıyor yani beyaz ekmekte tehlikeli diyordu. Şu durumda bir de eklemiş haberi yazan arkadaş beyaz ekmeğin içindeki mayaya ve tuza hiç değinmiyorum diyordu. Yani şu durumda ekmeğimizdeki unu düzeltsek mayayı ve şekeri düzeltemeyeceğiz ama karınca misali attığımız her adım hayır olsun inşallah. Gelelim ekmeğimizin yapılışına ben bu tarifi ekmek makinasında yapıyorum ama makinada yapmak istemeyenler aynı sıra ile yumuşak bir hamur yapıp bunu dinlendirerek fırınlayabilirler. Ben tarife geçiyorum artık.

Malzemeler

  • Yulaf kepeği marketlerde bulabilirsiniz bir bardak kadar yeterli
  • Tam buğday unu veya beyaz un dört bardak kadar
  • Bir yemek kaşığı kuru maya
  • Bir yemek kaşığı şeker
  • Bir yemek kaşığı tuz
  • Bir bardak ılık su
  • Bir bardak yağ ve süt karışımı
  • Bir yumurta

Yapılışı

Ekmek makinası kullananlar makinanızın tarifine göre malzemelerin dizilimini yapıp istediğiniz ayarda ekmek yapabilirsiniz. Fırında yapmak isteyenler ise unları homojen bir şekilde karıştırıp ortasını açarak malzemeleri buraya koyun ve yumuşak kıvamlı bir hamur yoğurun. Hamuru bir saat kadar ılık bir yerde dinlendirip fırında pişirin.

Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder