25 Aralık 2014 Perşembe

ısırgan otu



ISIRGAN OTU





ISIRGAN OTU

Çok sağlıklı olduğu yapılan araştırmalarda kanıtlanan ısırgan otunun faydaları saymakla bitmez. Özellikle yeşil Egenin incisi İzmir’de yapılan ısırgan otlu pideler, ısırgan otlu börekler, ısırgan otu salataları ve ısırgan otu yemekleri ile çok gündemde olan yeşilliklerden biridir ısırgan otu. Tabi bizim buralarda onu özellikle dikmek ya da yetişmesi için özel bir bakım yapmaya gerek yoktur çok şükür. İşte bu şirin ısırgan otları da benim saksı bahçemde kendiliğinden yetişmiş olanlar… O kadar güzel ve sağlıklı görünüyorlardı ki kıyamadım atmaya ve toplayıp salatada kullandım. Başka bir gün inşallah ısırgan otu salatasını da tariflerim sizler için. Dediğim gibi ısırgan otu çok tüketilen bir yeşillik bizim buralarda. Saltası, çorbası, böreği derken belki tatlısı bile yapılıyordur ısırgan otunun. Hatta ben çok sağlıklı olduğu için işi abartıp ısırgan otu kurusu yapıyorum kendim yani ısırgan otunu kurutup kışın salata ve yemeklerde ki özellikle çorbalarda kuru nane gibi kullanıyorum. Birde ısırgan otunun yapraklarını salata ya da pidede kullanmak için ayıkladığımda kalınca olan sap kısımlarını kurutup ya da ki ben dondurmayı tercih ediyorum dondurulmuş olarak saklayıp daha sonra yaptığım çorbalara bir ya da iki dal atıyorum ve çorbayı vitamin ve mineral olarak çorbayı daha da zenginleştiriyorum. Yani özetle ısırgan otu faydaları saymakla bitmiyor ve çok şükür ben de bu hazineyi değerlendiriyorum. Elimizdekiler için ne kadar şükretsek azdır..

Afiyet ve sağlıkla…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder