29 Aralık 2014 Pazartesi

mercimek köftesi

DEREOTLU MERCİMEK KÖFTESİ






Malzemeler

mercimek 
köftelik bulgur
zeytin yağı
dereotu
taze soğan
maydanoz
tuz
karabiber
salça
marul
limon

Yapılışı

Bizim evin neredeyse en sık yapılan atıştırmalığıdır mercimek köftesi. Yapımı kolay yemesi de bir o kadar lezzetlidir. Hele benim gibi çok sık yapan biri iseniz elinizin ölçüsü çok iyi yerleşmiştir artık ve ölçüye bardağa ihtiyaç kalmamıştır. Her şey göz kararı yapılıyordur evinizde. Ben de malzemeleri verirken hiç ölçü vermedim size o kadar ondan bu kadar bundan demedim. Diyemedim çünkü işin doğrusu bende bilmiyorum ne kadar ondan ne kadar bundan koyduğumu. Ölçü kullanmıyorum ama ölçülerim tamamen elimin kararı. Tamamen elim karar veriyor ne kadar konulacağına. Şimdi vermeye başlıyorum yapımını ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız şimdi.
İşe mercimekleri ocağa koymakla başlıyoruz. Mercimekleri geçecek şekilde su koyup tenceremizi ocağa oturtup mercimekleri haşlıyoruz. Haşlanan mercimeklerin üzerini bir parmak geçecek şekilde su kaldığında köftelik bulguru ekliyoruz. İnce bulgurun miktarına gelince mercimekler ile birlikte karıştırıldığında çok katı bir kıvam olmalı susuz kalmış pilav gibi. İyice karıştırdığımız mercimek bulgur karışımının kapağını kapatıp demlenmesini bekliyoruz. Bu arada zeytinyağında salçayı kavuralım. Ben çok yağlı sevdiğim için yağını bol kullanıyorum. Salçayı da soğuması için bir kenara koyalım ve yeşilliklerimizi doğrayalım. İnce ince olacak şekilde maydanoz, dereotu ve taze soğanları doğrayalım.
Kabaran mercimek ve köftelik bulgurumuza salçalı yağı ekleyip iyice karıştıralım. Tuzunu ve baharatını ekleyelim ve homojen bir karışım yapalım. En son olarak yeşillikleri ekleyelim ve çok yoğurmadan karıştırarak şekil verelim. Servis esnasında marul ve limon kullanabiliriz.
Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder