24 Aralık 2014 Çarşamba

melemen


Sucuklu melemen

Malzemeler

Kuru soğan 
Yeşil biber
Domates
Sucuk
Yumurta
Sıvı yağ
Tuz 
Karabiber




Yapılışı

Yapması bir o kadar kolay yemesi bir o kadar lezzetli bir tarif. Herkesin severek yediği benim de severek yaptığım bir tarif. Tabi normal bildiğimiz melemenin biraz dışında bir tarif benim ki malum evde her şeyi yemeyen bir oğlunuz olursa böyle klasik tarifleri sürekli değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. İşte sucuklu melemen de bu tariflerden biri. Her ne kadar yapması kolay bir tarif olsa da tabi biraz zaman alan bir yemek malum tüm malzemeler ince ince doğranacağı için. Tabi tercih meselesi ağza gelsin diye daha iri doğrama da yapılabilir ama ben ince ince sevenler grubunda olduğum için yapması benim için biraz zaman alıyor. Gelelim şimdi de yapması zor yemesi kolay olan melemenin biraz zevkli biraz da zor olan yapım aşamasına. Hadi bakalım size şimdiden kolay gelsin aile bireylerine ve yiyecek olanlara da afiyet olsun.İlk olarak doğrama işi ile başlamak istiyorum tarifi anlatmaya. Soğanları ince ince doğrayıp sıvı yağda kavuruyoruz. Soğanlar renk değiştirmeden önce ince ince doğranmış biberleri ekliyoruz. Biberlerde biraz pişinde yine biberlerimiz de renk değiştirmeden küçük küpler halinde doğradığımız domatesi ekleyip kabımızın kapağını kapatıyoruz ve domatesler eriyene kadar bekliyoruz. Domatesler eriyince sucuklarımızı ekleyip pişiriyoruz ve en son yumurtaları kırıp afiyetle yiyoruz.
Afiyet ve sağlıkla...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder