25 Şubat 2015 Çarşamba

TUZLU PANKEK



TUZLU PANKEK


Hadi bakalım pankek yapmaya son gaz devam… Hızımı alamadım ve tatlılardan sonra tuzlu pankek lezzetlerle devam ediyorum. Pankek severlere ki özellikle tatlı pankek sevenler için biraz tuhaf olacak ama bana daha sıcak ve yakın bir tat geldi tuzlu pankek. Daha krep gibi ya da akıtmatımsı bir tarif oldu. Tek farkı şekil ve görüntü olarak pankek tat olarak da tamamen akıtma ya da krep. Ama ne olursa olsun (şekle takılmamak gerek) süper bir lezzet olduğu (bana göre) kesin. Özellikle benim büyük oğlumun ayıla bayıla yediği bir tarif bu… Değişik sunumlar için de farklı bir lezzet oluşturuyor.


Aslında yapımı sizi çok şaşırtmayacak çünkü diğer pankeklerden hiçbir farkı yok aslında bu sefer görüntü de aynın ama tamamen tat farklı hele ki tuzlu seviyorsanız tamamen zıt olacak.


Malzemeler:


  • Bir yumurta
  • Bir bardak süt
  • Bir çay kaşığı kabartma tozu
  • Bir çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (unun miktarı hamurun kıvamına göre değişkenlik gösterecektir. Bu nedenle unu azar azar ve yavaş yavaş eklemeliyiz.)


Yapılışı:


Yumurta iyice çırpılır. Süt eklenir ve çırpmaya devam edilir. Kabartma tozu, tuz ve un yavaş yavaş eklenir ve krep hamurundan biraz daha kalın bir hamur elde edilir. Pankek tavasına birer kaşık olarak dökülerek tuzlu pankekler pişirilir.


Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder