23 Şubat 2015 Pazartesi

ÇİLEK SUYU



ÇİLEK SUYU


Çilek mevsimi gelmişken çilekli tariflere yer vermesek olmaz her halde. Çilekli dondurma, çilekli süt, çilek reçeli, çilekli kurabiye, çilekli kek, çilekli turta, oooo say da say bitmiyor. Çilek maşallah değdiği her yeri lezzetlendiriyor da lezzetlendiriyor. Ben de eminim her anne gibi doğal olmayan her şeye karşıyım ve her ne yaparsam yapayım ev yapımı olsun istiyorum. Bu nedenle sabah kahvaltılık içecek ya da akşam yemeklerinin yanında lezzetlenmek ve yemekten sonra bu sıcak yaz akşamlarında serinlemek için tatlı çilek suyu veya çilek şurubu tarifi vereceğim bu gün. Serin serin baymayan tadı ile içmesi çok hoş oluyor. mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.


Malzemeler:


  • Bir kilo çilek
  • İki bardak şeker
  • Temiz arıtılmış su


Yapılışı:


Çilekler iyice ayıklanır ve bir güzel tertemiz yıkanır. İsteğe göre küçük parçalara ayrılabilir. Ben genellikle yerken de küçük parçalar tercih ettiğim için daha çabuk haşlanması açısından minik minik doğruyorum. Küçük parçalar halinde doğranan çileklerin üzerine şeker ilave edilir ve suyu da konularak kaynamaya bırakılır. Tercihe göre çok tatlı sevenler şeker miktarını arttırabilir ya da şekerli sevilmiyor daha az tatlı bir lezzet olsun isteniyorsa şeker miktarı azaltılabilir. Aynı şekilde su miktarı da tercihe göre ayarlanabilir. Kaynamaya başlayan çileklerin altı kısılır ve yumuşayıncaya kadar pişirilir. Pişen çilekler rondodan geçilerek içilir.


 Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder