16 Şubat 2015 Pazartesi

MISIR UNLU SARDALYE BALIĞI KIZARTMASI



MISIR UNLU SARDALYE BALIĞI KIZARTMASI


Sardalye balığının faydalarından daha önceki yazımda bahsetmiştim. Hem küçük balık olması hem de içerdiği vitamin ve protein açısından çok zengin olması nedeni ile sardalye balığının faydaları saymakla bitmez. Bu nedenle çok tüketilmeli diye düşünüyorum.


Damak tadı herkeste farklı olduğu için her zaman bloğumda değişik damak tatlarına hitap eden tarifler vermek istiyorum. Bugün ki tarifimde geleneksel bir tarif olan bildiğimiz balık kızartması tarifi…


Geleneksel bir tarif diyorum çünkü balık pişirmenin en kolay ve en lezzetli biçimini anlatacağım size. Tabi birazda benden bir şeyler kattım ve balıkları daha da lezzetleştirdim.


Malzemeler:


  •  Bir kilo sardalye balığı
  • Mısır unu
  • Tuz
  • Karabiber
  • Zeytinyağı
  • Servis için bol salata, soğan


Yapılışı:


İyice temizlenmiş ve kılçıkları çıkarılmış sardalye balıklarını güzelce yıkayalım. İyice yıkanmış ve suları süzülmüş balıkları tuz ve karabiber ile ovalım. Tuz ve karabiberlenmiş balıkları bir müddet; on beş yirmi dakika bekletelim.


Tuz ve karabiber ile bekletilmiş sardalye balıklarını mısır ununa bulayalım ve müddette mısır ununa bulanmış bir şekilde bekletelim.


On on beş dakika mısır ununda bekletilmiş sardalye balıklarının fazla mısır unlarını temizleyelim ve az zeytinyağı konulmuş kızgın tavada pişirelim.


Her iki yönü de kızarana kadar pişirelim balıkları. Pişen balıkları bol salata ile servis yapalım.


Afiyet ve sağlıkla…


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder