1 Şubat 2015 Pazar

PEKMEZLİ TAHİNLİ ÇITIR


PEKMEZLİ TAHİNLİ ÇITIR

Herkese merhaba…

Daha önce bu tarifin şekerli olanını vermiştim sizlere şimdide daha diyet daha sağlıklı ve daha hafif olanını vermek istiyorum. Evet pekmezli tahinli çıtırlar… Tarif her şeyi ile aynı ama fark sadece şeker yerine pekmez kullanmamda. Tarif aynı ama sadece şeker yerine pekmez kullanıyoruz. Tabi içinde şeker olmayacağı için tarifteki ceviz içi miktarını arttırmalısınız. Ben şekerli olan tariften pekmezli olan tarifi daha çok beğeniyorum. Hem daha lezzetli hem de daha hafif geliyor bana ama tabi yine de her ne olursa olsun sonuçta tatlı sınıfında olan bir tarif olduğundan tüketilirken dikkatli olunmalı diyorum. Şimdide gelelim malzemelere ve tarife.

Malzemeler

  • Tahin
  • Pekmez
  • Ceviz içi
  • Baklavalık yufka

Yapılışı:

Tahin ve pekmezi sabah kahvaltıda yaptığımız kıvamda karıştırıyoruz. Tabi yine tercih tamamen sizin zevkiniz. Çünkü ne kadar tatlı sevdiğiniz ile ilgili olduğu için ben ölçü vermiyorum. Ölçü tamamen sizin damak zevkiniz. Tahin ve pekmezi karıştırdıktan sonra tezgaha serdiğimiz baklavalık yufkaya sürüyoruz ve üzerine bir yufka daha seriyoruz ve tekrar tahin ve pekmez karışımından sürüp ceviz serpiyoruz. Baklavalık yufkayı bir ucundan( ki dar olan tarafı değil de uzun olan tarafından sararsanız daha ince olur.) sarmaya başlıyoruz. Sardığımız tatlıları birer santim kalınlığında keserek yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış fırında on ila on beş dakika pişiriyoruz.

Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder