21 Şubat 2015 Cumartesi

BADEMLİ PANKEK



BADEMLİ PANKEK


Pankek sezonu açılmışken değişik tatlar denemesem olmaz dedim ve nerede ise her çeşidi tek tek denemeye başladım. Farklı tatları yapı olarak da çok seven biri olduğum için denemesi de gayet eğlenceli oldu benim için. Malum küçük yerlerde yaşayanlar çok iyi bilir her şeyi bulmak öyle çok kolay değildir. Hele ki bazen esnaf tuhaf tuhaf yüzüne bakar insanın işte böyle zamanlar daha bir yalnız ve çaresiz hissedersiniz kendinizi. Ama belki böylesi daha da iyi oluyordur bazen çünkü yaratıcılığınızı sonuna kadar kullanıyorsunuz bu durumlarda. İşte badem ununu keşfetmemde böyle malzeme eksikliği bir zamana denk geliyor. Ve bu konuda yine bana iş düşüyor. Badem unu yapımını anlattım koyu rengin üzerine tıklarsanız nasıl yapıldığını öğrenebilirsiniz. Biz gelelim asıl tarife ve ben anlatmaya başlayayım.


Malzemeler:


  • Bir fincan pudra şekeri (tat kısmı tamamen tercih meselesi olduğu için azalma ya da arttırma yapabilirsiniz.
  • Bir yumurta
  • Bir çay bardağı süt
  • Bir çay kaşığı kabartma tozu
  • Bir çay bardağı badem unu
  • Bir fincan un (tam buğday unu ya da beyaz un kullanılabilir ama beyaz un daha çok yakıştı bana göre)
  • Bir yemek kaşığı yağ
     
    Yapılışı:
    Yumurta ve pudra şekerini çırpalım. Süt, yağ ve diğer malzemeleri ekleyip akışkan bir hamur elde edelim ve pankek tavasını ister yağlayıp ister yağlamadan pankekleri pişirelim afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder