3 Şubat 2015 Salı

KIŞ SEBZELERİ



KIŞ SEBZELERİ


Kışın beslenme konusunda daha bir titiz davranırız ama çoğu zamanda ne pişireceğimizi bilemeyiz. Yemek programları ya da yemek dergilerini karıştırır dururuz bir yemek yapmadan önce. Tabi çoğumuz yeterli bilgiye sahip olmayınca işin içinden çıkamayız bazen. Ne pişirsem den ziyade acaba hangisi daha sağlıklı demek daha mantıklı ama bu defa da daha da karmaşıklaşır her şey. Bu nedenle ben biraz işinizi kolaylaştırmak biraz da araştırmalarımı paylaşmak için bu konu hakkında yazmaya karar verdim bugün. Kış sebzeleri denildiğinde benim aklıma ilk gelen karnabahar oluyor nedense. Bunu kereviz, lahana ve ıspanak takip ediyor. Tabi birde benim için kış sebzelerinin olmazsa olmazı pazı ve kırmızı pancarda var. Pazının değişik yemekleri yapıldığı gibi çorbası, sarması ve salatası da yapılabiliyor. Yani pazı başlı başına bir mutfak malzemesi aslında. Kırmızı pancarı ben hem tatlı da hem çorbada hem de yemekte kullanıyorum. Fırsat buldukça hepsinin tariflerini vereceğim inşallah. Kış meyveleri denildiğinde ise nedendir bilmem havuç geliyor. Ayrıca kış meyvelerinden olmazsa olmaz bir de ayvamız vardır. Ayva severler için kışın olmazsa olmazdır. Elma var, portakal, mandalina var. Kış tatlılarında ise bal kabağı geliyor aklıma. Şimdi bu sebze ve meyvelerin yararı ve ne işe yaradıkları hakkında meraklanmışsınızdır. Bunun için linki tıklayabilirsiniz. Hepsini ayrıntı olarak yazdım.


Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder