24 Aralık 2013 Salı

KABAK SALATASI

 
 
 
 
Yine bir yaz sebzesiyle gündemdeyim. İlginçtir ama kışın yaz sebzeleri yazında kış sebzeleri tarifleri yapmayı seviyorum. Yada özlüyorum belki de mevsimi dışında sebzeleri ondandır belki de. Neyse özlem diyelim kısaca ve geçelim tarife. Bu arada tarife geçmeden açıklama gereği hissettim ; kabaklar yaz kabakları. Ben yazdan kabakları rendeleyip yada bazen kavurup dondurucuya atıyorum. Lazım olduğunda da çıkarıp kullanıyorum.
 
MALZEMELER:
İki orta boy kabak
sıvıyağ
Dört kaşık haşlanmış pirinç 
İki kaşık un
tuz
sarımsak
Bir kase kese yoğurdu
pul biber
karabiber
bir kase kıyılmış dereotu ve maydanoz
 
YAPILIŞI:
Kabakları soyarak yada soymadan tercihe kalmış tamamen ama
ben soymadan rendeliyorum.
Rendelediğimiz kabakları yağda pembeleşene kadar kavuralım.
Kavrulan kabaklara un ekleyelim.
Unu kokusu geçene kadar kavuralım.
Kavrulan malzemeleri soğuması için kenara alalım.
Sarımsakları ezip yoğurtla karıştıralım.
Soğuyan kabakları sarımsaklı yoğurtla birleştirelim.
Dereotu ve maydanozda ekleyip güzelce karıştıralım.
Servis tabağına aldığımız salatayı süsleyelim.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder