24 Aralık 2013 Salı

DOMATES ÇORBASI

 
 
 
 
 
 
 
Genellikle domates yaza özel bir yiyecek olmasına rağmen çorbasını kışın tercih ediyorum ben. Malum kışın yemek demek çorbayla eşanlama geliyor benim için. soğuk havalarda yenen bir kase çorba ziyafete bedeldir diye düşünüyorum. Tabii bu tamamı ile benim fikrim. Çorbayı yaz yada kış fark etmez tercih etmeyenlerde var ama yine de yemeklerden önce mide dostu diye düşünüyorum ben. Tabii çorbayı bu kadar çok seven biri her güne yapacak çorba çeşidi bulmakta zorlanmıyor değil hani.. O nedenle böyle yazdan hazırladığı yaz sebzelerini kışın çorba yapımında kullanıyor. Kışın yaptığım domates çorbasını yazdan hazırladığım şişe domateslerle yapıyorum. Daha sonra belki şişe domates hazırlamanın tarifini de paylaşırım. Yani kendim yaptığımda.. Bu kış domateslerim Manisa'dan  annemden geldi. Anne kokulu anne kokulu...  Ben yapmadığım için resimde yok bu nedenle daha önceki yaptığım yıllardan şişe domates yaparken fotoğraf çektiysem inşallah paylaşırım...
Gelelim şimdi tarife...
 
MALZEMELER:
2 bardak domates rendesi
sıvı yağ
tere yağı
tuz
1 kaşık salça
su(et yada tavuk suyu tercihim)
3 kaşık un
kaşar rendesi
 
YAPILIŞI:
Un tereyağında pembeleşene kadar kavrulur.
Ayrı bir kapta domates rendesi pişmeye bırakılır çok az sıvı yağ eklenerek.
İyice pişen domates rendesine salça eklenerek kavrulur.
Azar azar suyu ilave edilir.
Kıvamı tutturana kadar kavrulmuş un eklenir ve pişmeye bırakılır.
Un koyulaşana kadar pişirilir.
Tuzu eklenir.
Tercihe göre rondodan yada süzgeçten geçirilir.
Üzerine rende kaşar serpilerek sıcak sıcak servis edilir.
Afiyet olsun..
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder