15 Aralık 2013 Pazar

farenjit salgını

                       Havaların soğumaya başlamasıyla salgınlarda başladı. Hele şu günlerde çocuğu okula gidenker çok iyi bilir. Yüksek ateş , boğaz ağrısı , kulak ağrısı , iştahsızlık , halsizlik, yorgunluk ve buna benzer bir sürü şikayet. .. Evde basit önlemlerle bu şikayetlerin önüne geçilebilir ama bir kaç gunden fazla süren şikayetler de mutlaka bir hekime başvurulmalıdır. ..
                         Boğaz enfeksiyonu rahatsızlık veren bir durumdur. Boğaz da buulunan lenflerin beyazlamak suretiyle oluşan iltihabı boğaz ağrısına ve boğaz kızarıklıklarina sebep olur. Farenjiti onlemek yada hafif geçirmek için basit önlemler alinabilir.
                        Evde yapabileceğimiz basit bir kaç uygulamadan bahsetmek istiyorum birazda. Bitki Çaylarını pek içimem ama her gün mutlaka bir çeşit bitki Çayı demlerim çocuklara. Tariflerini de vereceğim diğer yazılarımda. Adaçayı,  ıhlamur çayı, elma çayı, böğürtlen çayı, tarçınlı karanfilli yeşil çay, ekinezya ve benzeri bitki çayları demlenilebilir.
                         Göğüs ağrılarına ve soğuk algınlığına karşı her sabah kahvaltı da eritilmiş tereyağının içine pekmez ekleyip yenebilir.Hem bağışıklık sistemini destekler hemde güzel bir kahvaltı tabağı olur.
                           Bağışıklık Sistemini güçlendirmek için çitlembik yağına nane, reyhan ve biberiye konulup kahvaltı da yenebilir yada benim yaptığım gibi pekmez ve çitlembik yağını karıştırıp çocuklara şurup gibi veriyorum. Hatta inandırıcı olması için boş bir surup şişesine
bu kakarışımı doldurup veriyorum çocuklara.
                            Farenjitin genellikle ateşi çok yüksek oluyor. 40 derece ve üstünü çok görmüşümdür.. Böyle durumlarda ateş yükselmeye başladığında çocuğa sirke içiriyorum. Tabi çok zor oluyor ama ateşe birebir. Eğer sirke içirilemiyorsa çocuğun tüm vücuduna özellikle eklemlerine sürülmeli .
                              Bu durumda kulak Ağrısı da çok oluyor. Ben kulağa soğan suyu damlatiyorum bazen ama benim çocuklarım çok hassas olduğundan genellikle doktora gidiyoruz ama erken farkettiysem soğan suyu işe yarıyor gerçekten.
                              Tabi bu dönemde bol bol meyve tüketmek tede fayda var. Bir bardak sıcak suyun içine limon ve bal konularak içirilebilir. içilen çayın içine bir dilim zencefil atmakta iyi geliyor boğazı rahatlatır.
                                Buraya kadar yazılanlar tabir yerindeyse kocakarı ilacı yada alternatif Tıp  idi. Benim gibi çok ilaç kullanmayı sevmeyenlere idi. Bundan sonrası size kalmış. Sağlıklı hastalıksız günler. . Sağlıcakla kalın. .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder