23 Aralık 2013 Pazartesi

EVDE MAYASIZ PEYNİR YAPIMI

 
 
 
 
 
 
Aslında bir tesadüf üzerine yaptım bu peyniri. Uzun süre bekleyen süt vardı buzdolabında. Dökmeye kıyamadım. Ne yapsam diye düşünürken aklıma çerkez peyniri de denilen bu peyniri yapmak geldi. Hem denemiş olacaktım hem de sütü dökmemiş olacaktım. Üstelik ben tulum peynirinden daha çok beyaz peynir tercih ediyorum. Beyaz peynirin tadını daha çok seviyorum.Aslında bu peynir daha çok miktarda sütle yapılıyor ama ben kendi yaptığım şekilde vereceğim tarifi. Vereceğim ölçülerle aşağıdaki resimlerde görüldüğü kadar peynir çıkıyor. Benim ilk denememdi. İlke göre fena sayılmaz. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.
 
 

 
 
MALZEMELER:
1 büyük kavanoz süt
(Benimki gibi ekşimiş olursa daha çabuk netice alınıyor)
1 fincan yoğurt
 
YAPILIŞI:
Süt tencereye alınır ve ısınmaya bırakılır.
Kaynamasına yakın zamanda yoğurt eklenir ve karıştırılır.
Kaynayana kadar karıştırmaya devam edilir.
Zaten kesilmeye başlayan süt peynir kalıplarına dönüşür.
Bir iki dakika daha kaynatılır ve ocak kapatılır.
Kesilen süt kendi halinde soğumaya bırakılır.
Soğuyunca süzgeç üzerine temiz bir bez serilerek süt süzülür.
Süzgecin altına temiz bir kap koyup;
peynir altı suyu buraya biriktirilebilir.
Daha sonra bu su ile lor yapılabilir.
İlerleyen zamanlarda lor tarifi de vereceğim.
İyice suyu süzülen peyniri keseye alıp sıkıca bağlayalım.
Üzerine ağırlık koyarak dört beş saat bekletelim.
Keseden çıkan peynir aynen resimlerdeki peynir görüntüsünde oluyor.
Bu arada tuzlu sevenler soğumasını beklerken tuz ekleyebilir.
Ben tuzsuz sevdiğimden hiç tuz eklemedim.
Afiyet olsun hanımlar...





2 yorum:

  1. ben de senelerdir bu sekilde yaparim ama benim ki cokelek haline donusuyor butunlenmiyor

    YanıtlaSil
  2. merhaba cizcik bende çok uzun süre denedim ama çok şükür sonunda oldu. Ya yeteri kadar zaman beklemiyorsunuzdur ya da peynirin üzerine koyduğunuz ağırlık yetersiz geliyordur. tekrar denediğinizde bizimle paylaşırsanız sevinirim. şimdiden size kolay gelsin.

    YanıtlaSil