2 Ocak 2014 Perşembe

fırında tavuk

 
 
Fırın yemeklerini sevenler için hem pratik hem de çok kısa zamanda pişen bir yemek. Acil misafir geldiğinde yapabileceğiniz basit bir tarif size. Ben genelde tavukları çok alıp dondurucuda muhafaza ediyorum. İhtiyaç olduğunda da çıkarıp pişiriyorum.
Miikrodalga fırında buzunu açıp sosluyorum. Sosu genelde kendim hazırlarım hep. ama acil bir durum söz konusu ise durum değişiyor tabi hemen hazırdaki satın aldığım soslarla soslayıp atıyorum fırına. Bazen poşet bazen de tepsiye dizip fırınlıyorum. Bana göre her iki durumda da lezzetli oluyor tavuklar.
Bazen de haşlayıp sedece yoğurtla soslayıp on on beş dakika fırınlıyorum. Neyse gelelim tarife...
 
 
 
 
 
MALZEMELER:
 
Kişi sayısına göre but.
Soğan rendesi
kırmızı pul biber
karabiber
köri
tuz
sıvı yağ (tercihen zeytin yağı)
çok az salça
un
yoğurt

 
 
YAPILIŞI:
Rende soğanları , salçayı ve yoğurdu güzelce çırpalım.
Karabiber , tuz , köri , pulbiberi karıştıralım.
Butları malzemenin içinde bir iki saat bekletelim.
Fırın poşetine 1 kaşık un koyup her tarafı unlanacak şekilde karıştıralım.
Butları poşetleyelim.
Poşeti bir kaç yerinden delelim.
Önceden ısıtılmış fırında pişirelim.
Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder