1 Ocak 2016 Cuma

1ocak


Yeni bir yıla daha merhaba dedik ve bu yeni yıl aynı zamanda güzel bir yılın başlangıcı olur inşallah… Acısı ile tatlısı ile bir güzel yılı da geride bıraktık maşallah. Ne mutluluklar yaşadık ne acılar paylaştık belki sevdiklerimiz ile. Takvim yapraklarını bir bir düşürdük yere. Mevsimler bir bir geçerken yıllarda birbirini kovalıyor ardı sıra. Bugün itibari ile bir yeni yıla başladık yine. Bu yılın hepimiz için hayırlara vesile olmasını temenni  ediyorum ben.

Aynı zamanda tarihte bugüne dönüp bakarsak Mekke’nin fethini de kutluyoruz aynı zamanda bu yeni yıl ile beraber. Nasıl mı şöyle ki anlatayım olayı; İslam peygamberi Hz. Muhammed (SAV), Hicret'in sekizinci yılı, ramazanın onuncu pazartesi günü on bin kişilik bir ordu ile Mekke’yi fethetmek üzere Medine'den yola çıktı. Bu tarihte miladi takvime göre 1 ocak 630 yılına denk gelmektedir. Mekke biz Müslümanlar için aslında insanlık için çok önemli ve çok kutsal sayılan bir mekandır. Onun içindir ki bu kutlu yerin fethi de bizim için çok çok önem arz etmektedir. Yurdumuzun değişik yerlerinde Mekke’nin fetih tarihi kabul edilen bu günde kutlama ve programlar düzenlenmektedir. Bizim için yani Müslümanlar için bayram sayılan bu günü Mekke’nin fethi olarak kutlamakta her hangi bir sakınca ben görmüyorum ama tabii ki amaçtan çokta sapmamak gerek diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder