23 Temmuz 2015 Perşembe

YULAF EZMELİ PANKEK


YULAF EZMELİ PANKEK

Pankek modası başlamışken ben değişik tarifler vermeye devam ediyorum. Farklı tatlar ve farklı lezzetlerle pankek tarifleri denemeye hep birlikte devam. Yulaf ezmesini sütün içinde her ne kadar sevmesem de bebek maması gibi gelse de yulaflı tarifleri çok seviyorum. Yulaf ezmeli bisküvi, yulaf ezmeli kek, yulaf ezmeli ekmek gibi yulaf ezmeli değişik birçok tarif denedim. Sanırım sıra artık tuzlulardan önce son tariflere geliyor. Pankek içinde de fena durmadı yulaf ezmesi ama halen benim favorim yulaf ezmeli kurabiye. Ama yine de değişik tarif sevenler için mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Gelelim asıl şimdi tarife…

Malzemeler:

  • Bir fincan yulaf ezmesi
  • Bir fincan pudra şekeri (tercihe göre pudra şekeri oranı arttırılabilir veya azaltılabilir.)
  • Bir yumurta
  • Bir çay bardağı süt
  • Bir çay bardağı un (daha öncede tercih ettiğim gibi beyaz un birinci önceliğim.)
  • Bir çay kaşığı kabartma tozu
  • Bir yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:

Pudra şekeri ve yumurta iyice çırpılır. Süt ve yağ eklenir ve çırpılmaya devam edilir. Yulaf ezmesi kabartma tozu da eklenerek çırpmaya devam edilir. En son yavaş yavaş un eklenir ve akışkan bir hamur elde edilir. Pankek tavası az yağlanır ya da tercihe göre yağlanmaz bir buçuk kaşık sıvı hamurdan dökülür ve kızarana kadar pişirilir.

Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder