22 Temmuz 2015 Çarşamba

KALEM BÖREK


KALEM BÖREK

Kalem börek, kalem börek benim küçük oğlanın sürekli ağzında… ‘Okulda kalem börek yedik anne bana kalem börek yapar mısın?’ En sonunda okuldan öğrendim artık kalem börek nedir neyin nesidir diye.. Meğerse bildiğimiz sigara böreğiymiş. Ama helal olsun adı sigaradan daha güzel. Tadı belki aynı ama adı destanlaştı bizim evde. Yapımını çok uzun uzun anlatmaya gerek yok aslında. Malum hepimiz çocukluğumuzun bir dönemi bu lezzetle karşılaştık hatta onunla büyüdük desem yalan olmaz. Bu nedenle tarif için çok zaman harcamaya gerek yok. Ama yine de kısaca girelim tarife isterseniz.

Malzemeler:

  • El açması olurda daha iyi olur ama benim için her zaman öncelik hazır yufka (malum ben yufka açmayı bilmediğim için birazda mecbur oluyor benim için.)
  • Hazır yufkayı tercihe göre üç, dört ya da altı adet
  • İç malzeme ki lor olabilir, beyaz peynir olabilir, haşlanmış patates olabilir ya da çökelekli maydanoz, dereotu ya da ıspanak veya pazı olabilir. İç malzemesi tamamen kişisel tercih
  • Sıvı yağ

Yapılışı:

Ben bu sefer ince olmasın daha kalın olsun diye yufkaları dörde böldüm. Dört eşit parçaya bölünmüş yufkaların her tarafına eşit oranda iç malzeme serptikten sonra üçgenin ince köşesine doğru sağdan ve soldan içe doğru katlanmış yufkaları sarıyoruz. Açılmasın diye ucunu su ile yapıştırıp kızgın yağda pembeleşene kadar pişiriyoruz. İşte bu kadar.

Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder