5 Mayıs 2015 Salı

PATATES HAMURLU MAYDANOZLU POĞAÇA


PATATES HAMURLU MAYDANOZLU POĞAÇA



Evde kalan, fazla gelen ya da artan malzemeleri kullanarak onlardan yeni bir şeyler üretmeyi seviyorum ben. Bugünde yine artan bir malzemeden poğaça yaptım. Bakalım siz ne diyeceksiniz. Görüntü süper oldu bana göre tadı da bir harika… EE daha ne olsun. Şimdiden afiyet olsun tabii ki. Unutmadan kolay gele…

Malzemeler:

  • Bir su bardağı patates püresi
  • Bir su bardağı sıvı yağ
  • Bir su bardağı yoğurt
  • Bir demet maydanoz
  • Bir yumurta
  • İki paket kabartma tozu
  • Bir tutam tuz
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

Yumurta karıştırma kabına alınır ve güzelce çırpılır. Yoğurt eklenir çırpmaya devam edilir. Yumurta ve yoğurt iyice birbirine karıştıktan sonra sıvı yağ eklenir ve karıştırmaya devam edilir. Yağ, yumurta ve yoğurt homojen olarak iyice karıştığında patates püresi eklenir ve aynı homojen karışım elde edene kadar çırpılır. Patates püresi eklendikten sonra ki çırpma işlemi biraz daha uzun sürecektir. En son kabartma tozu ve tuz eklenir. Kabartma tozu hamurun her yanına işledikten sonra yavaş yavaş un ilave edilir ve yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurulur. İstenilen büyüklükte ve istenilen şekillerde poğaça yapılır. Ben normal poğaça şekli verdim ama içini boş bıraktım. Yağlanmış tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış yüz yetmiş derece fırında pişirilir.

Afiyet ve sağlıkla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder