13 Eylül 2013 Cuma

DONDURMA




          Yaz aylarının vazgeçilmez hafif tatlılarından biridir dondurma..Yada bana göre tatlı atıştırmalığı...Çerez gibi yani.. Tatlı niyetine yemek biraz basit gibi geliyor çünkü..Aç karnına tok karnına fark etmez bana. Her türlüsünü sevmem ; ama Cunda adasında yediğim gibi sakız kokmalı sanki biraz...Ev yapımı dondurmalara bayılırım üstelik.. Birde ben yaptıysam şöyle bol cevizli yemeye doyum olmaz..
          Sağlıklı bir serinletici olan dondurma günümüzde yaz kış yenebiliyor artık. İçeriğindeki A , B , D vitaminleri , kalsiyum , yağ ,protein ve fosforca zengin bir gıda. 100 gramında 100-200 kalori var. İlk dondurmayı kim bulmuş derseniz tarihi Roma'ya kadar uzanıyor..
        Bu kadar dondurmadan bahsettikten sonra birde benim meşhur cevizli dondurmamın tarifini vermeden olmaz tabi..

Cevizli dondurma
1 kahve fincanı süt kaymağı
1 çay fincanı pişirilmiş salep (hazır olanlardan)
1 kahve fincanı şeker
1 çay fincanı süt
dövülmüş ceviz (tercihe göre ben 1 çay fincanı kullandım.)

Süt kaymağını krema kıvamına gelinceye kadar mikserle  çırpın. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırmaya devam edin. Dondurucuya koyup ara ara karıştırarak dondurun. Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder